BONESUPPORT™ INTRODUCERAR EN NY PRODUKT – BONIFY™ – UTÖKAR PRODUKTPORTFÖLJEN PÅ DEN AMERIKANSKA MARKNADEN

Lund, Sverige, 08.00 CET, mars 13, 2019 – BONESUPPORT, ett ledande företag inom ortobiologi för behandling av hålrum i ben, meddelar idag lanseringen av BONIFY™, en demineraliserad benmatrix (DBM), och utökar därmed företagets produktportfölj på den amerikanska marknaden. BONIFY lanseras i samband med American Academy of Orthopaedic Surgeons (AAOS), årliga möte i Las Vegas, 13-15:e mars 2019.

BONIFY, är ett unikt bengraft som består av 100% DBM och har osteoinduktiva egenskaper för att främja benläkning. BONIFY kompletterar företagets unika och patentskyddade teknologiplattform CERAMENT®, som är osteokonduktivt och har visat sig omvandlas till kroppseget ben inom 6 -12 månader.

“Det är spännande tider för BONESUPPORT. Med dagens lansering av BONIFY tar vi ett viktigt steg för att skapa en bred och komplementär produktportfölj på den amerikanska marknaden och ökar därmed vår möjlighet att nå ett större segment av bengraft marknaden. BONIFY kompletterar CERAMENT® BONE VOID FILLER, som vi sedan oktober 2018 säljer direkt via vårt eget amerikanska distributionsnät, säger Emil Billbäck, VD för BONESUPPORT.

Om BONESUPPORT

BONESUPPORT (Nasdaq Stockholm: BONEX) utvecklar och kommersialiserar innovativa injicerbara biokeramiska bengraftsubstitut som ombildas till patientens eget ben och har förmåga att frisätta läkemedel. BONESUPPORTs bengraftsubstitut är baserade på den patentskyddade teknologiplattformen CERAMENT. Bolaget genomför en rad kliniska studier för att visa kliniska och hälsoekonomiska fördelar med sina produkter och planerar att skicka in en premarket approval-ansökan för CERAMENT G till FDA (USA) år 2020. Bolaget är baserat i Lund, Sverige, och omsatte 2018 totalt 97 miljoner kronor. Besök gärna www.bonesupport.com för mer information.

BONESUPPORT och CERAMENT® är registrerade varumärken.

BONESUPPORT AB

Emil Billbäck, CEO